Peugeot en Citroën heeft in samenwerking met BMW en MINI een aantal jaar terug een motor ontwikkeld. Een relatief kleine motor met een leuk vermogen. de THP (Turbo High Pressure). Een motor met directe brandstof inspuiting, turbo en variabele kleptiming. Onder andere ook te vinden bij de VAG groep met de TSI/TFSI motoren.

Heel mooi! Maar deze motoren hebben ook hun keerzijde aan het verhaal. Er zijn meerdere problemen die regelmatig voorkomen.
– Hoog olieverbruik
– Motorstoringen en inhouden van het vermogen
– Roken uit de uitlaat
– Oliedruk meldingen
– Ratelend/rammelend geluid (met starten) vanuit de motor

Meerdere oorzaken hiervan zijn:
– Problemen met de distributieketting/timing. Oprekken, de nokkenasverstelling
– Een vervuilde inlaat
– Uitgedroogde klepseals
– Verstopte oliezeef/pomp
– Versleten/vastzittende zuigerveren
– Problemen met de hogedruk brandstofpomp

Daarnaast is er ook nog de voorganger bij Peugeot / Citroën. Namelijk de VTI-motor. Ook deze heeft vaker last van het olieverbruik, problemen met distributie kettingen

RA-Performance heeft zich gespecialiseerd in het vaststellen en repareren van deze problemen. Heb je dergelijke problemen met jouw Peugeot, Citroen, BMW of MINI? Neem dan gerust contact met ons op!